(2012-2014) T.I.M.E.


SHORT PRESENTATION

DURATION: September 2012 – August 2014

PARTNERS:
1. Gheorghe Lazar National College, Bucharest, RO – coordinator
2. Ümraniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Istanbul, TR
3. Zespół Szkół Ekonomicznych W Elblągu, Elblag, PL
4. Liceo Scientifico e Musicale Statale "G. Marconi", Pesaro, IT
5. Pyhäjoen lukio, Pyhäjoki, FI
6. Lammin lukio, Hämeenlinnan kaupunki, Lammi, FI
7. Gymnazium Puchov, SK
8. Sir Robert Pattinson Academy, Lincoln, UK

DESCRIPTION: This project is aimed at secondary school students aged between 15 -19.The partnership for TIME project plans to inform as well as to educate youths across various European countries through media tools. TIME project will consist of a sequencing of project meetings. Students from each host school will organise a workshop and a debate on a specific listed topic; before each meeting students will be trained by local or national media specialists (as local partners), in order to develop specific journalistic techniques to investigate reality and to share their knowledge with their peers from the partner European countries. Each workshop will have as result a mutual newspaper, written in English, which will be finished by the host school in the following month. During each workshop students will work in mixed groups, supported by a specialist from the local media partner, sharing experiences and learning from each other different journalistic techniques to develop their skills. Also, during the meetings students' team from each host school will make short videos, which will be part of one big documentary film.


Denumirea proiectului
T.I.M.E. – Tools and Information – Through Media to Education

Tipul proiectului
Comenius – parteneriat școlar

Parteneri
1. Gheorghe Lazar National College, București, România – coordonator
2. Ümraniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Istanbul, Turcia
3. Zespół Szkół Ekonomicznych w Elblągu, Elblag, Polonia
4. Liceo Scientifico e Musicale Statale "G. Marconi", Pesaro, Italia
5. Pyhäjoen lukio, Pyhäjoki, Finlanda
6. Lammin lukio, Hämeenlinnan kaupunki, Lammi, Finlanda
7. Gymnazium, Ul.1.maja 905, Puchov, Slovacia
8. Sir Robert Pattinson Academy, Lincoln, Marea Britanie

Echipa de proiect
1. Daniela Moraru – profesor, coordonator
2. Ionela Neagoe – director adjunct, responsabil financiar
3. Victor Nicolae – director, membru
4. Luminița Paraipan – profesor, membru
5. Monica Taliu – profesor, membru
6. Mariana Nicolăescu – profesor, membru
7. Anca Roman – profesor, membru

Descrierea proiectului
Acest proiect se adresează elevilor de 15 – 19 ani. Parteneriatul constituit in cadrul proiectului Comenius TIME și-a propus să informeze, dar și să educe tinerii despre valorile promovate la nivel european prin intermediul instrumentelor media.

Descrierea proiectului
Proiectul TIME constă într-o serie de întâlniri de proiect. În cadrul acestora, elevii gazdă vor organiza ateliere de lucru și întâlniri de tipul de-bate, având o serie de teme (evenimente din viața adolescenților, protecția mediului, solidaritate socială, rețele de socializare etc.); înainte de fiecare întâlnire, elevii din școala gazdă sunt instruiți de specialiști media locali, cu scopul de a-și dezvolta abilități și tehnici specifice jurnalismului (interviul, cercetarea, observarea, fotografia etc.) în investigarea realității; la rândul lor, îi învață pe elevii din școlile partenere, participanți la întâlnirea de proiect. Fiecare atelier de lucru se finalizează cu un ziar la al cărui conținut lucrează toți elevii participanți la vizită, redactat în limba engleză; ziarul este finalizat de fiecare școală gazdă, în timp de o lună de la finalizarea întâlnirii. În timpul atelierului de lucru, elevii sunt organizați în grupuri mixte, iar munca lor este observată și sprijinită de specialistul media local, pentru împărtășirea de experiențe și pentru a învăța unii de la alții diferite tehnici care să le dezvolte abilități jurnalistice. De asemenea, fiecare întâlnire de proiect are propriul ei scurt-metraj (ca parte a unui film documentar mai mare, realizat la sfârșitul proiectului), realizat de elevii gazdă, ca ilustrare a modului de lucru în cadrul echipei trans-naționale.